Nowe rozwiązania systemów sprzedaży dla parków rozrywki i rekreacji – wywiad z Jerzym Łochowskim, członkiem zarządu LSI

Z Jerzym Łochowskim-członkiem zarządu LSI Software  specjalnie dla Magazynu Atrakcje rozmawia Wojciech Radzioch.

MA:Jesteście wiodącym na rynku producentem systemów informatycznych do zarządzania obiektami SPA i sportowo-rekreacyjnymi . Jak informatyzacja może wesprzeć funkcjonowanie takich obiektów? 

Jerzy Łochowski, Członek Zarządu LSI Software: Systemy informatyczne wdrażane w obiektach SPA i sportowo-rekreacyjnych mają za zadanie zarówno ułatwić zarządzanie takim obiektem i pracę obsłudze, jak i korzystanie z obiektu jego gościom, którzy chcą się w nich zrelaksować lub popracować nad kondycją fizyczną. Ułatwiają prowadzenie elastycznej polityki sprzedaży dostosowanej do stale zmieniającego się popytu na usługi sportowe oraz utrzymanie wysokiej jakości obsługi. Dostarczają kompleksowe dane dotyczące preferencji, potrzeb i oczekiwań klientów. Systemy informatyczne zmierzają teraz do jak największej automatyzacji zarządzania przedsiębiorstwem i jego integracji. Mogą pomóc zarówno mniejszym obiektom, jak i przede wszystkim tym dużym, wielofunkcyjnym.

Na przykład parkom wodnym. Wdrażaliście swoje systemy m.in. w Parku Wodnym we Wrocławiu i w Termach Uniejów. Jak duże były to przedsięwzięcia?

Wrocławski Park Wodny i Termy Uniejów są obecnie jednymi z największych obiektów rekreacyjno-sportowych w Polsce. Pod jednym dachem zgromadzono bowiem liczne atrakcje dla gości: baseny rekreacyjne oraz sportowe, zjeżdżalnie, sauny, jacuzzi, zabiegi SPA & Wellness, kluby fitness oraz szeroką gamę lokali gastronomicznych. W przypadku kompleksu w Uniejowie są to także trzy hotele. Można powiedzieć, że oba aquaparki są wręcz „naszpikowane” nowoczesnymi technologiami. Wszystkie obiekty są w pełni zinformatyzowane, a oprogramowanie jest w nich zintegrowane, co oznacza, że sklepy na terenie obiektu i punkty gastronomiczne są połączone w jeden system komputerowy, a menadżerowie mogą w łatwy i przejrzysty sposób nimi zarządzać.

Takie systemy tworzy się po to, aby usprawnić funkcjonowanie obiektu. Doskonale jednak wiemy, że czasem chętnych na jego rozrywki jest zdecydowanie za dużo. Co wtedy? Czy w ogóle jakikolwiek system może uratować managera w takiej sytuacji?

Nie wszystko zależy od nas. Obiekty takie jak Park Wodny we Wrocławiu czy Termy w Uniejowie, choć ogromne, pomieszczą ograniczoną liczbę ludzi. Naszym zadaniem jest, aby nawet wtedy, kiedy będą miały miejsce takie sytuacje, system nadal działał sprawnie. Przy ponad tysiącu gości naraz konieczne jest wdrożenie takich rozwiązań, aby cała obsługa przebiegała szybko i bezproblemowo. Żeby nie być gołosłownym, przytoczę konkretne dane z dnia, kiedy wrocławski Park Wodny jednorazowo pomieścił 1600 osób zachowując niezachwiany rytm pracy. Z kolei w ciągu całego dnia aquapark odwiedziło ponad 6000 osób. Odpowiednio wdrożone systemy sprawdzają się więc doskonale także w warunkach „bojowych”.

Wiemy, że systemy informatyczne mają wspierać pracowników w zarzadzaniu przedsiębiorstwem. Czy nowe technologie w obiektach sportowo-rekreacyjnych mogą też dać coś ich użytkownikom?

Użytkownicy takich obiektów mogą korzystać np. z rezerwacji zajęć lub miejsc za pomocą Internetu czy z wysokiej jakości obsługi. Jednym z pozornie prostych, ale bardzo nowoczesnych rozwiązań jest opaska, którą otrzymuje każdy gość korzystający z atrakcji kompleksu sportowo-rekreacyjnego. Przy pomocy tego gadżetu można kupować jedzenie, napoje czy korzystać z płatnych atrakcji bez noszenia przy sobie pieniędzy, a także otwierać szafki basenowe. Kwoty naliczane są przez zintegrowany system, a klient płaci za całość przy wyjściu. Opaska pozwala również na kontrolowanie wydatków i czasu, jaki goście spędzają w kompleksie. Dzięki takim rozwiązaniom mogą oni korzystać ze wszystkich oferowanych atrakcji po prostu łatwiej.

Rozmawialiśmy dotąd głównie o dużych inwestycjach. A co z mniejszymi obiektami? Czy systemy informatyczne przydadzą się do czegoś ich managerom?

Prowadzenie każdego obiektu SPA czy sportowo-rekreacyjnego to duże wyzwanie. Trzeba skoordynować zarządzenie personelem, poziomem zaopatrzenia, obsługę gości, rozliczenia i prowadzenie dokumentacji. Dobre systemy informatyczne umożliwiają m.in. prowadzenie grafiku obłożenia obiektu i pracowników, prowadzenie dokumentów związanych z wizytą gościa, co przydaje się np. w obiektach SPA, a także rozliczanie pracowników i prowadzenie gospodarki magazynowej. Informatyzacja nie jest już dostępna jedynie dla gigantów – systemy wspierające zarządzanie mogą też być wdrażane w mniejszych obiektach.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Rozmowę przeprowadził Wojciech Radzioch

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • Drukuj
  • email